Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Fen Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Anabilim Dalı
YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
PROGRAM BİLGİLERİ


Kuruluş
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 22.11.2007 tarih ve 031745 sayılı yazısı ile Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı açılmıştır. 2007–2008 bahar yarıyılından itibaren programa öğrenci alınmaktadır.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Eğitimi alanında Tezli Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kabul ve Kayıt Koşulları
Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,/br En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,/br Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,/br Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından Üniversitenin eşdeğer lisansüstü programlarına, enstitü yönetim kurulunun kararı ile yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul edilebilir./br Yatay geçiş yapan öğrencilerin öğrenim sürelerine daha önceki yükseköğretim kurumunda öğrenim gördüğü süreler de dâhil edilir./br Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulünde; /br a) İlgili lisansüstü programın başvuru şartlarına sahip olmak, /br b) Bilimsel hazırlık dışında en az bir yarıyılı başarı ile tamamlamış olmak,/br c) En az 4,00 üzerinden 2,00 not ortalamasına sahip olmak,/br Tez döneminde yatay geçiş yapılmaz. /br YÖK tarafından denkliği kabul edilen üniversiteler hariç yurt dışındaki diğer üniversitelerin lisansüstü programlardan yatay geçiş yapılmaz/br Yatay geçiş başvuruları anabilim dalı başkanlığı tarafından incelenir ve koşulları sağladığı belirlenen öğrenciler not ortalamasına göre sıralanır. Puanların eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan öğrenci tercih edilir. Kontenjan sayısı kadar öğrenci, enstitü yönetim kurulunun onayı ile yatay geçiş hakkı kazanır. /br
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İlköğretim Matematik eğitimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alıp, en az CC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Bir yüksek lisans tezi hazırlayıp, jüri önünde sunarak başarılı olmak.
Program Profili
İlköğretim ABD Matematik eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Program Çıktıları
1alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
2 öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
4mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
5bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
7branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
8alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
TYYÇ Program Çıktıları
12345678
BİLGİ
BECERİ
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır./br Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir. Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir./br Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur./br Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir./br Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır./br 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;/br 90-100→AA→4,00→Başarılı./br 80-89→BA→3,50→Başarılı./br 75-79→BB→3,00→Başarılı./br 70-74→CB→2,50→Başarılı./br 65-60→CC→2,00 →Başarılı./br 0-64→F→Başarısız./br Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir./br Seminer dersi, tezli yüksek lisans programında seminer sunumuna hazırlık amacıyla güz veya bahar yarıyıllarında haftada en az bir saat olarak danışman tarafından açılan uygulama dersidir. Tezli yüksek lisans öğrencileri bir seminer dersini en geç kayıtlı oldukları programın azami ders süresi bitimine kadar başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin seminer dersinden başarılı sayılabilmeleri için en geç ilgili ders dönemi sonuna kadar seminerini başarı ile sunmaları gerekir./br
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam zamanlı
Bölüm Olanakları
Bilim Dalında 2 Doçent Doktor ve 3 Yardımcı Doçent Doktor olmak üzere 5 Öğretim Üyesi bulunmaktadır. Enstitü Bilgisayar Laboratuvarı, Enstitü Seminer Sunum Salonu, Üniversite Ders Çalışma Salonu, Merkezi Kütüphane, Spor Salonu ve Kültür Merkezi vardır.
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Prof. Dr. Paşa YALÇIN (Anabilim Dalı Başkanı) Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ofis No A4-146 Tel 0(446) 224 30 97 – 42239 E-Posta pyalcin@erzincan.edu.tr Arş. Gör. ZEYNEP ÇAKMAK (AKTS Koordinatörü) Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü İlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı Ofis No Tel 0(446) 224 00 89 – 42237 E-Posta zcakmak@erzincan.edu.tr
bütün bilgiler http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=187&activeTab=0
program bilgileri http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=187&activeTab=1
ders bilgileri http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=187&activeTab=2