Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Fen Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Anabilim Dalı
YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
PROGRAM BİLGİLERİ


Kuruluş
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 22.11.2007 tarih ve 031745 sayılı yazısı ile Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı açılmıştır. 2007–2008 bahar yarıyılından itibaren programa öğrenci alınmaktadır.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi alanında Tezli Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kabul ve Kayıt Koşulları
Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,/br En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,/br Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,/br Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından Üniversitenin eşdeğer lisansüstü programlarına, enstitü yönetim kurulunun kararı ile yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul edilebilir./br Yatay geçiş yapan öğrencilerin öğrenim sürelerine daha önceki yükseköğretim kurumunda öğrenim gördüğü süreler de dâhil edilir./br Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulünde; /br a) İlgili lisansüstü programın başvuru şartlarına sahip olmak, /br b) Bilimsel hazırlık dışında en az bir yarıyılı başarı ile tamamlamış olmak,/br c) En az 4,00 üzerinden 2,00 not ortalamasına sahip olmak,/br Tez döneminde yatay geçiş yapılmaz. /br YÖK tarafından denkliği kabul edilen üniversiteler hariç yurt dışındaki diğer üniversitelerin lisansüstü programlardan yatay geçiş yapılmaz/br Yatay geçiş başvuruları anabilim dalı başkanlığı tarafından incelenir ve koşulları sağladığı belirlenen öğrenciler not ortalamasına göre sıralanır. Puanların eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan öğrenci tercih edilir. Kontenjan sayısı kadar öğrenci, enstitü yönetim kurulunun onayı ile yatay geçiş hakkı kazanır. /br
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programa kabul edilen öğrenciler en az 21 ulusal kredilik ders ve kredisiz tez semineri dersini almak ve başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin, Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlamaları ve tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
Program Profili
lköğretim Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; öğrencilerin fen eğitimi alanında kuramsal bilgi, beceri ve kavrayışlarını üst düzeye çıkarmalarına ek olarak, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneklerini artırarak özellikle mesleki gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bunun yanı sıra yüksek lisans programı ile öğrenciler çevre dostu davranışlara, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ergenlik dönemindeki değişimleri ile ilgili bilgilere sahibi olurlar. Bu amaç çerçevesinde önerilen program aracılığı ile öğrencileri ilkokul ve ortaokul fen eğitimi alanındaki yeni yaklaşımlar ve araştırmalar hakkında bilgilendirerek, kuramsal ve özellikle uygulamaya dönük bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve onları alanın bir uzmanı haline getirilmesi hedeflenmektedir.
Program Çıktıları
1Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular
2Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır
3Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
4Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur
5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır
6Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
7Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar
8Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir
9Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar
10Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır
TYYÇ Program Çıktıları
12345678910
BİLGİ
BECERİ
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nden mezun olan öğrenciler gerekli şartları sağlayabildikleri takdirde doktora programına başlayabilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır./br Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir. Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir./br Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur./br Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir./br Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır./br 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;/br 90-100→AA→4,00→Başarılı./br 80-89→BA→3,50→Başarılı./br 75-79→BB→3,00→Başarılı./br 70-74→CB→2,50→Başarılı./br 65-60→CC→2,00 →Başarılı./br 0-64→F→Başarısız./br Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir./br Seminer dersi, tezli yüksek lisans programında seminer sunumuna hazırlık amacıyla güz veya bahar yarıyıllarında haftada en az bir saat olarak danışman tarafından açılan uygulama dersidir. Tezli yüksek lisans öğrencileri bir seminer dersini en geç kayıtlı oldukları programın azami ders süresi bitimine kadar başarı ile tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin seminer dersinden başarılı sayılabilmeleri için en geç ilgili ders dönemi sonuna kadar seminerini başarı ile sunmaları gerekir./br
Mezuniyet Koşulları
Programa kabul edilen öğrenciler en az 21 ulusal kredilik ders ve kredisiz tez semineri dersini almak ve başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin, Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlamaları ve tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam zamanlı
Bölüm Olanakları
Bilim Dalında 2 Profesör Doktor, 3 Doçent Doktor ve 3 Yardımcı Doçent Doktor olmak üzere 8 Öğretim Üyesi bulunmaktadır. Enstitü Bilgisayar Laboratuvarı, Enstitü Seminer Sunum Salonu, Üniversite Ders Çalışma Salonu, Merkezi Kütüphane, Spor Salonu ve Kültür Merkezi vardır. Ayrıca iki adet tam donanımlı fen laboratuvarı bulunmaktadır.
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Prof. Dr. Paşa YALÇIN (Anabilim Dalı Başkanı) Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ofis No A4-146 Tel 0(446) 224 30 97 – 42239 E-Posta pyalcin@erzincan.edu.tr Arş. Gör. ADEM KENAN (AKTS Koordinatörü) Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ofis No A3-217 Tel 0(446) 224 00 89 – 42254 E-Posta akenan@erzincan.edu.tr
bütün bilgiler http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=186&activeTab=0
program bilgileri http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=186&activeTab=1
ders bilgileri http://derspaketleri.erzincan.edu.tr/getProgram.aspx?mod=2&program=186&activeTab=2