Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER

Ders Kodu4403.020410
Yıl2
Dönem4
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
Kaynaklar
  • 1. 1. Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler,2004 2. Berna Aslan, Halkla İlişkiler,2007 3. Fatma Geçikli, Halkla İlişkiler ve İletiişim, 2008
Ders TanımıHalkla İlişkiler kavramının tanımı Halkla İlişkilere yakın kavramlar Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar Kurum içi halkla ilişkiler Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler Halkla İlişkilerde Organizasyon Kurumsal sosyal sorumluluk Sponsorluk Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiyeden Marka ve İmaj Örnekleri Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri- Hastanelerde uygulanan hakla ilişkiler kampanya ve programları- Sağlık kurumlarında tanıma ve tanıtma faaliyetleri Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar
HedeflerHalkla ilişkiler faaliyetlerini okuyabilme, farkında olma ve gerektiğinde uygulama becerisini kazanma.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma.
2Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme.
3Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme.
4İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma.
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Halkla İlişkiler kavramının tanımı
2Halkla İlişkilere yakın kavramlar
3Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi
4Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar
5Kurum içi halkla ilişkiler
6Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler
7Halkla İlişkilerde Organizasyon
8Kurumsal sosyal sorumluluk
9Ara Sınav
10 Sponsorluk
11Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler
12Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiyeden Marka ve İmaj Örnekleri
13Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri- Hastanelerde uygulanan hakla ilişkiler kampanya ve programları- Sağlık kurumlarında tanıma ve tanıtma faaliyetleri
14Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar
15final sınavı
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final/Bütünleme Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma515
Soru-Yanıt5210
Gözlem515
Alan Gezisi224
Örnek Vaka İncelemesi5210
Makale Kritik Etme224
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma313
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma313
Ev Ödevi313
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ11115344311111
ÖÇ21115344211111
ÖÇ31115344411111
ÖÇ4115244411111

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek