BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR |
Ders Kodu | 4403.030414.7 |
Yıl | 2 |
Dönem | 4 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Salon çalışmaları, branş dallarına göre malzemeler, notlar ve dokümanlar,
|
Ders Tanımı | Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi, Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, Sporun bilimsel temelleri, Beden eğitimi ve sporun felsefesi, Spor bilimlerinin diğer alanlarla ilişkisi, Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma |
Hedefler | Bu dersin amacı öğrencilerin ; Spor bilimlerinin tarihsel, felsefi, bilimsel temellerini, spor bilimlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmeleri etkileyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak, spor bilimlerinde temel disiplinleri, mesleki hazırlık ve meslek seçimi ve spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını analiz ederek yorumlayabilmesi. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | spor ve sağlık ilişkisini kavrar | 2 | ısınma ve soğuma becerilerini kazanır | 3 | Teknik olarak braşlar hakkında yeteneklerini geliştirir |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | sporun tarihsel gelişimi | 2 | beden eğitiminin tanımı, önemi ve amaçları, | 3 | sporun insan sağlığı üzerindeki önemi, | 4 | düzen alıştırmaları | 5 | fiziksel koordinasyonu geliştirici egzersiz çalışmaları, | 6 | atmalar ve atlamalar | 7 | ara sınav | 8 | sağlıklı beslenme obeziteye karşı yapılacak spor şeklinde egzersizler | 9 | atletizm,koşular | 10 | voleybol, | 11 | basketbol, | 12 | hentbol, | 13 | rekreasyon, | 14 | rekreasyon, | 15 | Final Sınavı |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Uygulama/Pratik | 50 | Performans | 50 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Uygulama/Pratik | 5 | 5 | 25 | Performans | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |