|
|
|
|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Ders Kodu | 4403.030216.6 | Yıl | 1 | Dönem | 2 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | | Öğretim Üyeleri | | Kaynaklar | - 1. Bilal ERYILMAZ, KAMU YÖNETİMİDers Notlarıİlgili Mevzuat
| Ders Tanımı | İnsan kaynakları yönetimi tanımı, örgütlemesi, ilkeleri İnsan kaynakları planlaması, analiz yöntemleri, insan kaynakları planının uygulanması ve değerlemesi İş analizi amaçları, yöntemleri, iş analizi süreci ve iş tanımları ve iştanım formlarının hazırlanması İşgören bulma ve seçmenin önemi, işgören bulma kaynakları, iş profilinin çıkarılması İş profilinin çıkarılması, iş görüşmesi türleri ve işgören seçimi Eğitimin önemi ve amaçları, eğitimde örgütlenme, eğitim ihtiyacının analizi, eğitim planlaması, eğitim bütçesinin hazırlanması Eğitim yöntemleri, eğitimin uygulanması, eğitimde ölçme- değerleme, kariyer geliştirme Ders tekrarı ve Ara Sınav Performans değerlemenin tanımı, önemi. Performans değerleme süreci, değerleme yöntemleri, değerleme sonuçlarının kontrolü İş değerlemesinin tanımı ve amaçları, iş değerleme süreci, iş değerlemesi yöntemleri Ücret yönetimi, tanımı ve ilkeleri, ücret sistemleri Endüstri ilişkileri kavramı, önemi , sendikal örgütler, toplu pazarlık İşgören sağlığı ve iş güvenliğinin tanımı ve önemi, iş güvenliği açısından iş kazaları, meslek hastalıkları ve önlemler Bürokratik işlemler, işe giriş, işten çıkış ve emeklilik işlemleri; personel disiplini kavramı ve insan kaynakları bilgi sistemleri | Hedefler | İşletmelerin rekabet gücünün artırılabilmesi, değişen teknoloji ve piyasa koşullarına uyum sağlayabilmesi için en önemli faktör olan İnsan Kaynaklarının Yönetimi ile ilgili bilgi beceri kazandırmak | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsan kaynaklarını planlayabilmek 2 İş analizini ve iş tanımlarının yapılmasını sağlayabilmek 3 Bilimsel yöntemlerle işletme için en uygun İşgöreni seçebilme 4 İşgörenlerin eğitim ihtiyacını belirleyebilme ve eğitim organizasyonu yapabilmek | 2 | İş analizini ve iş tanımlarının yapılmasını sağlayabilmek | 3 | Bilimsel yöntemlerle işletme için en uygun işgöreni seçebilmek | 4 | İşgörenlerin eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilmek ve eğitim verebilmek |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | İnsan kaynakları yönetimi tanımı, örgütlemesi, ilkeleri | 2 | İnsan kaynakları planlaması, analiz yöntemleri, insan kaynakları planının uygulanması ve değerlemesi | 3 | İş analizi amaçları, yöntemleri, iş analizi süreci ve iş tanımları ve iştanım formlarının hazırlanması | 4 | İşgören bulma ve seçmenin önemi, işgören bulma kaynakları, iş profilinin çıkarılması | 5 | İş profilinin çıkarılması, iş görüşmesi türleri ve işgören seçimi | 6 | Eğitimin önemi ve amaçları, eğitimde örgütlenme, eğitim ihtiyacının analizi, eğitim planlaması, eğitim bütçesinin hazırlanması | 7 | Eğitim yöntemleri, eğitimin uygulanması, eğitimde ölçme- değerleme, kariyer geliştirme | 8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | 9 | Performans değerlemenin tanımı, önemi. Performans değerleme süreci, değerleme yöntemleri, değerleme sonuçlarının kontrolü | 10 | İş değerlemesinin tanımı ve amaçları, iş değerleme süreci, iş değerlemesi yöntemleri | 11 | Ücret yönetimi, tanımı ve ilkeleri, ücret sistemleri | 12 | Endüstri ilişkileri kavramı, önemi , sendikal örgütler, toplu pazarlık | 13 | İşgören sağlığı ve iş güvenliğinin tanımı ve önemi, iş güvenliği açısından iş kazaları, meslek hastalıkları ve önlemler | 14 | Bürokratik işlemler, işe giriş, işten çıkış ve emeklilik işlemleri; personel disiplini kavramı ve insan kaynakları bilgi sistemleri | 15 | | 16 | |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 5 | 2 | 10 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | | | 4 | | | 5 | 4 | 3 | | 4 | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | 5 | 4 | 3 | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | 5 | 4 | 3 | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | 5 | 4 | 3 | | 4 | | | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|