GÖÇ VE GÖÇMEN SORUNLARI |
Ders Kodu | 4400.040002.15 |
Yıl | 2 |
Dönem | 4 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Manuel Castells, Binyılın Sonu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.Mehmet Akif KARA, Göç Yazıları, Kırmızı Çatı, 2018.Melike Akkaraca KÖSE, Güvensizlik Sarmalında AB Göç Politikalarına Uyum, Derin Yayınları,2014.Salman Akhtar, Göç ve Kimlik, Sfenks Kitap, 2018
|
Ders Tanımı | Göç ve göçe ilişkin uluslararası göç, mülteciler, diaspora, emekli göçü, beyin göçü gibi nedenleri ve süreçlerine bağlı olarak farklılaşan güncel konular hakkında bilgilenmeleridir. Göç araştırmalarındaki çok disiplinliliğin gerekçelerini ve yararlılığının kavranması ve coğrafyanın göç araştırmalarına yaklaşımını anlamaları da ayrıca önemlidir. Son olarak, uluslararası boyutta göç hareketlerinin nedenleri, türleri, izlenilen yollar ve sonuçları konusunda bilgi sahibi olmaları, küreselleşme ile birlikte değişen göç eğilimleri ve türleri konusunda değerlendirmeler bilgilenmeleri ve böylelikle ülkelerin değişen nüfus ve göç stratejileri hakkında analizler yapıp çıkarımlarda bulunabilmeleri hedeflenmiştir. |
Hedefler | Bu dersin amacı, küreselleşme ve göç olgusunu tarihsel ve sosyal gelişim bağlamı içinde ele alma ve değerlendirme kapasitesini kazandırmak, aynı zamanda küreselleşme ve göç ilişkisini incelemektir |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Göçün kavramsal çerçevesini ve tarihselliğini açıklayabilme | 2 | Küreselleşme ve göç sürecini ilişkilendirebilme | 3 | Türkiye deki göç süreçlerini analiz edebilme |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Derse ve kavramlara giriş. | 2 | Göçün kavramsal çerçevesi | 3 | Göçün tarihsel gelişimi | 4 | Göç Teorileri | 5 | Göç Türleri | 6 | Dış ve iç göçün etkileri | 7 | Göç ve göç politikaları | 8 | Küreselleşme ve göç | 9 | Göçün sosyal yapıdaki rolü | 10 | Göç ve kimlik | 11 | Uluslararası göç süreçleri ve güvenlik tartışmaları | 12 | | 13 | | 14 | Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 | Gözlem | 1 | 6 | 6 | Alan Gezisi | 1 | 6 | 6 | Alan Çalışması | 1 | 6 | 6 | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 | Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Okuma | 1 | 10 | 10 | Rapor | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |