SAĞLIK EĞİTİMİ |
Ders Kodu | 4400.040002.5 |
Yıl | 2 |
Dönem | 4 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Prof.Dr.Şevkat BAHAR ÖZVARIŞ. ''Sağlık Geliştirme ve Sağlık Eğitimi'' HACETTEPE 2016
|
Ders Tanımı | Sağlık eğitiminde temel kavramlarSağlık eğitiminde tarihsel süreçSağlık eğitiminin planlanmasıBirey/aile ve topluma yönelik sağlık eğitimiSağlık eğitimi yöntemleriSağlık eğitiminde materyal ve araçlarSağlık eğitimi modelleriSağlık davranışı değişikliği ile ilgili toplumsal modellerSağlık eğitiminin değerlendirilmesi. Sağlık Eğitimini Konuları Sağlık Eğitiminin Uygulandığı Yerler 21.Yüzyılda Sağlık Eğitimi |
Hedefler | Öğrenciler sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık eğitiminde temel kavramları bilip birey/aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi planlar. | 2 | Sağlık eğitimi yöntemleri kullanır. | 3 | Sağlık eğitiminde materyal ve araç kullanır. | 4 | Sağlık eğitimi için konu belirler | 5 | Sağlık eğitimini değerlendirir. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Sağlık eğitiminde temel kavramlar | 2 | Sağlık eğitiminde tarihsel süreç | 3 | Sağlık eğitiminin planlanması | 4 | Birey/aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi | 5 | Sağlık eğitimi yöntemleri | 6 | Sağlık eğitiminde materyal ve araçlar | 7 | Sağlık eğitimi modelleri | 8 | Ara Sınav | 9 | Sağlık davranışı değişikliği ile ilgili toplumsal modeller | 10 | Sağlık eğitiminin değerlendirilmesi. | 11 | Sağlık Eğitimini Konuları | 12 | Sağlık Eğitiminin Uygulandığı Yerler | 13 | Sağlık Eğitiminin Uygulandığı Yerler | 14 | 21.Yüzyılda Sağlık Eğitimi | 15 | Final Sınavı |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 | Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 | Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | | | 3 | 3 | | | 3 | | | 3 | | 4 | | ÖÇ2 | | | | 3 | 3 | | | 3 | | | 3 | | 4 | | ÖÇ3 | | | | 3 | 3 | | | 3 | | | 3 | | 4 | | ÖÇ4 | | | | 3 | 3 | | | 3 | | | 3 | | 4 | | ÖÇ5 | | | | 3 | 3 | | | 3 | | | 3 | | 4 | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |