DEĞERLER EĞİTİMİ |
Ders Kodu | 4400.040002.4 |
Yıl | 2 |
Dönem | 4 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Öğr.Gör.Çiğdem KAYA BAĞDAŞ
|
Kaynaklar | - 1. Okul Öncesinde Değerler Eğitimi Gülçin Alpöğe Bilgi, Değerler Psikolojisi. Ahlak Psikolojisi, Ahlaki Değerler ve Ahlaki Gelişim, Erol Güngör Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı.
|
Ders Tanımı | Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar. Sosyolojik, psikolojik ve felsefi olarak değerler. Değer türleri ve değerlerin özellikleri. |
Hedefler | Değer eğitimi ve ilgili temel kavramların, eğitim kurumlarında değer eğitiminin önemi ve gerekliliği çerçevesinde Türkiye ve dünyadaki değerler eğitimi çalışmalarının incelenmesi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 2 | Değer türlerini ve değerlerin özelliklerini sıralar | 3 | Değerler eğitimini gerekli kılan nedenleri kavrar | 4 | Okul öncesi eğitimde ve ilköğretimde değerler eğitimini açıklar | 5 | Türkiye?de değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirir | 6 | Değerler eğitimi ile ilgili çeşitli sahalarda uygulama yapar. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar. | 2 | Değer türleri ve değerlerin özellikleri. | 3 | Değerler eğitiminin önemi ve değerler eğitimini gerekli kılan nedenler | 4 | Okul öncesi eğitimde değerler eğitimi. | 5 | ilkokul ve orta öğretimde değerler eğitimi. | 6 | Değerler eğitiminde yöntem ve teknikler. | 7 | Değerler eğitiminde ailenin ve öğretmenlerin rolü. | 8 | Arasınav | 9 | Türkiye?de değerler eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | 10 | Dünya?da değerler eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi | 11 | Değerler eğitimi ile ilgili saha uygulamaları | 12 | Değerler eğitimi ile ilgili saha uygulamaları | 13 | Değerler eğitimi ile ilgili saha uygulamaları | 14 | Yarıyıl sonu sınavı | 15 | | 16 | |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 | Proje Hazırlama | 0 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 | Alan Çalışması | 7 | 1 | 7 | Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 1 | 7 | Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | 3 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | 3 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 4 | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |