|
|
|
|
YABANCI DİL-1 | Ders Kodu | 81.30.105.A | Yıl | 1 | Dönem | 1 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | | Öğretim Üyeleri | | Kaynaklar | - 1. Oxford New Headway Elementary - Fourth Edition
Liz and John Soars
| Ders Tanımı | Yabancı Dil I dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi, başlangıç düzeyinde ( beginner level) ve orta düzeyde ( elementary level) yeterli
sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaléoglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır. | Hedefler | Bu dersin amacı, öğrencilerin Yabancı Dil olarak İngilizce bilgisini ve iletişimsel boyutta kullanabilme yeteneğini, Avrupa Dilleri ortak çerçeve programında A1 / A2 olarak gruplandırılan Elementary düzeyde ve B1 / B2 olarak gruplandırılan Intermediate düzeyde kullanabilecekleri seviyeye getirmektir. Temel dilbilgisi ve iletişim becerilerini günlük kullanım diline uyarlayabilecek dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini orta düzeyde geliştirmek hedeflenir. Aynı zamanda, öğrencileri İngilizce dilbilgisi ve telaffuzu konusunda geliştirmek, kelime haznelerini genişletmeyi sağlamak amaçlanır. Temel dil becerilerinde(okuma, yazma, dinleme, konuşma) öğrencilerin yeteneklerini geliştirmenin yanı sıra, öğrencilere günlük ve akademik amaçları için gerekli dil becerilerinde yeteneklerini gelişebilme şansı sağlamak hedeflenir. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler genelde işte, okulda, boş zamanlarda vb. karşılaşılan bilindik konularla ilgili belli standart bilgilerin ana noktalarını anlayabilirler | 2 | Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler. | 3 | Öğrenciler bilindik veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili konularla ilgili bağlantılı temel metinler oluşturabilirler. | 4 | Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve düşünce ve planlarıyla ilgili sebep belirtip açıklamalar yapabilir. | 5 | Öğrenciler ileride karşılarına çıkabilecek toplumsal durumlarda çeşitli komplike olmayan iletişim görevlerini başarıyla yerine getirebilirler. | 6 | Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler. |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Using nouns and articles (Singular and plural nouns, countable and uncountable nouns, articles and special uses of articles, demonstratives) | 2 | Pronouns, possessives and quantifiers (Possessive nouns, adjectives and pronouns, subject and object pronouns, reflexive and other pronouns, indefinite pronouns) | 3 | Prepositions (Prepositions of place, time and movement, common prepositional phrases) | 4 | Adjectives and adverbs (Types of adjectives, types of adverbs, comparative and superlative adjectives, adverbs of degree) | 5 | Present Tenses (Present simple of be, have and have got, present simple)present continuous, present simple vs. present continuous) | 6 | Present Tenses (Present continuous, present simple vs. present continuous) | 7 | Past Tenses (Past simple of be, past simple, past continuous, past simple vs. past continuous) | 8 | Ara Sınav | 9 | Past Tenses (Used to and would, past perfect simple, past perfect continuous) | 10 | Present Perfect (Present perfect for past experiences and present results, present perfect with just, already, yet) | 11 | Present Perfect (Present perfect with for and since, present perfect vs. past simple) | 12 | Present Perfect ( Present perfect continuous, present perfect vs. present perfect continuous) | 13 | Future forms (Future with going to, future with will, future with present continuous and present simple) | 14 | Future forms ( Future continuous, future perfect, comparing future forms) | 15 | Genel Tekrar | 16 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 3 | 3 | 9 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|