|
|
|
|
Sağlıklı Besin Seçimi | Ders Kodu | 050002.1012 | Yıl | 3 | Dönem | 6 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | | Öğretim Üyeleri | - Dr.Öğr.Üyesi Filiz YANGILAR
| Kaynaklar | - 1. 1. Kutluay Merdol, T.(2012). Beslenme Antropolojisi 1. Ankara, Hatiboğlu Yayınevi. 2. Baysal, A., (2018) Beslenme. (17.Baskı). Ankara: Hatiboğlu. 3. Sağlıklı ve Dengeli Beslenme, Ergün Yayıncılık4. Karaağaoğlu, N., Eroğlu Samur G., (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. (5.Baskı). Ankara: Pegem.5. Sağlıklı Beslenme Sağlıklı Lezzetler, Nobel Akademik Yayıncılık 2006.6. Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler7. Güncel reklamlar
| Ders Tanımı | Yeterli ve dengeli beslenmede besin seçiminin önemi, Besin seçimini etkileyen biyolojik etmenler (açlık, iştah, lezzet vb.) iştah mekanizması ve besin seçimi, İnsanların tat algıları ve besin seçimi (şekerli, tuzlu, ekşi ve acı tatları- besin seçimi), genetik tat markerleri, Besin seçimini etkileyen ekonomik etmenler (maliyet, fiyat, besine ulaşılabilirlik vb.), Besin seçimini etkileyen fiziksel etmenler (ulaşılabilirlik, eğitim, yemek pişirme bilgisi becerisi ve zaman vb.) | Hedefler | Öğrencileri yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri konularında bilgilendirmek, sağlıklı ve dengeli menü planlama konusunda beceri kazandırmaktır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Farklı gruplarda sağlıklı besin seçimini yorumlar | 2 | Besin seçiminde etkili olan açlık, lezzet ve iştah mekanizmalarını ve aralarındaki etkileşimi açıklar. | 3 | Besin seçiminde etkili olan çeşitli etmenleri açıklar. | 4 | Bireyleri besin seçiminde sağlıklı seçimler yapabilmesi için geliştirilen modelleri açıklar | 5 | Besin satın almada tüketiciyi etkileyen etmenleri açıklar. | 6 | Çocuklarda, obez ve yeme bozukluğu olan bireylerde besin seçimini etkileyen etmenleri öğrenir. |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Yeterli ve dengeli beslenmede besin seçiminin önemi | 2 | Besin seçimini etkileyen biyolojik etmenler (açlık, iştah, lezzet vb.), iştah mekanizması ve hedonik açlık | 3 | İnsanların tat algıları ve besin seçimi (şekerli, tuzlu, ekşi ve acı tatları- besin seçimi), genetik tat markerları | 4 | Besin seçimini etkileyen ekonomik etmenler (maliyet, fiyat, besinlere ulaşılabilirlik vb.) | 5 | Besin seçimini etkileyen fiziksel etmenler (ulaşılabilirlik, eğitim, yemek pişirme bilgisi becerisi ve zaman vb.) | 6 | Besin seçimini etkileyen sosyal etmenler (kültür, aile, arkadaşlar ve öğün düzeni vb.) | 7 | Besin seçimini etkileyen psikolojik etmenler (duygu durum, stres ve suçluluk vb.) | 8 | Besin neofibisi | 9 | Ara Sınav | 10 | Besin satın alırken besin seçimini etkileyen etmenler, besin etiketleri ve besin öğesi örüntü profilleri | 11 | Ev dışı öğünler için sağlıklı besin alışkanlığı ve yeme bozuklukları | 12 | Çocuklukta besin seçimi, Obezitede besin seçimi ve lezzet | 13 | Özel durumlarda besin seçimi | 14 | Yaşlılık ve menapoz döneminde besin seçimi | 15 | Sağlıklı Beslenme Modelleri (Tartışma), menü planlama, kalori hesaplama ve güncel beslenme konuları üzerine söyleyişi |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 | Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|