Eleştirel Düşünme |
Ders Kodu | 050001.1007 |
Yıl | 3 |
Dönem | 5 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Eleştiri ve eleştirel düşünme konulu köşe yazıları, makaleler, kitaplar.
|
Ders Tanımı | Gösterge-gösterilen-gönderge arasındaki ilişki, lafız-mana ilişkisi, siyak-sibak ilişkisi ve bağlam, yanlış önerme, doğru önerme, mantık yanlışları, genelleme hataları, algı yanılmaları, niyet-kasıt ilişkisi, mefhum-ı muhalif, yanlış anlama-doğru anlama, vehim-şüphe-zan-ilim ilişkisi, tetkik-tahkik-temyiz ilişkisi, görecelik-dogma ilişkisi, ifrat-tefrit ilişkisi, çelişki, spekülasyon, analoji türleri, kıyas ve bâtıl kıyas, delil getirmenin usulleri, eksik ve bütüncül yaklaşımlar, analitik düşünme. |
Hedefler | Hem kendi konuşup yazdıklarımızdaki hem de başkalarının konuşup yazdıklarındaki hataları görmek konusunda uzmanlaşarak ?olabildiğince hatasız? düşünme, konuşma ve yazma yeteneği geliştirmek. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Doğru eleştiri için doğru anlamanın değerini kavrar. | 2 | Doğru eleştiri için analiz yöntemini kullanır. | 3 | Doğru eleştiri için sentez yöntemini kullanır. | 4 | Doğru eleştiri için mantık ilminin ilkelerini uygular. | 5 | Sağlıklı düşünmeyi ve karar vermeyi engelleyen faktörleri ayırt eder. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Eleştiri nedir? | 2 | Sağlıklı eleştiriyi etkileyen faktörler | 3 | Sağlıklı eleştiri için anlamanın değeri | 4 | Eleştiride analiz yöntemi | 5 | Eleştiride analiz yöntemi | 6 | Eleştiride sentez yöntemi | 7 | Eleştiride sentez yöntemi | 8 | Mantık ilminin eleştiride önemi | 9 | Ara sınav | 10 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 11 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 12 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 13 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 14 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 15 | Doğru ve yerinde eleştiri için bilinmesi gereken bazı kavramlar | 16 | |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | 4 | | | | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |