|
|
|
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | Ders Kodu | 9100.010001 | Yıl | 1 | Dönem | 1 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | Türkçe | Öğretim Üyeleri | | Kaynaklar | - 1. 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.
2. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990.
3. Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003.
4.?Atatürk maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990.
5. Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990.
6. Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983.
7. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Necdet Hayta, Mustafa Safran, Refik Turan, Ankara, 2011
8. Meclis-i Mebusan Zabıt Cerideleri
9. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi
10. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2008
| Ders Tanımı | İnkılabın tanımı ve Türk inkılabı, Osmanlı Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan Barış Antlaşması | Hedefler | Atatürk´ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere, Atatürk´ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir | 4 | Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir | 5 | Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir | 6 | Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar | 2 | Türk inkılabını hazırlayan sebepler | 3 | Osmanlı devletinin yıkılışı | 4 | Birinci dünya savaşı | 5 | Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler | 6 | Milli mücadeleye hazırlık | 7 | Ara sınav | 8 | Milli mücadele dönemi | 9 | TBMM nin açılışı | 10 | Siyasi ve askeri gelişmeler | 11 | Lozan barış antlaşması | 12 | Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları | 13 | Türk inkılap hareketleri | 14 | Türk inkılap hareketleri | 15 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 2 | 1 | 2 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|