Diksiyon 2 |
Ders Kodu | 1902.030610.6 |
Yıl | 3 |
Dönem | 6 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Doç. Dr. Faysal Okan ATASOY
|
Kaynaklar | - 1. Nüzhet ŞENBAY, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Ankara: MEB Yayınları.Nüzhet ŞENBAY, Konuşma Sanatı ve Diksiyon, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.Yılmaz ARIKAN, Tiyatro Sanatı III, Yargı Yayınları.
|
Ders Tanımı | Güzel konuşma için gerekli bilgiler ve nefes alıştırmaları, boğumlama çalışmaları, jest-mimik kullanma, konuşmaya uygun duygu aktarımı, tekerleme çalışmaları, cümle çalışmaları; konuşma bozuklukları; hitabet, hatipliğin temel ilkeleri, retorik kuralları, konuşmacıda ve konuşma yapılan mekanda bulunması ve bulunmaması gereken özellikler (kılık kıyafet, konuşma kusurları; ses düzeni vs.); konuşma metni hazırlama, konferans metni hazırlama, kısa konferans metni hazırlama; seslendirme uygulamaları (şiir, tiyatro metni, masal, fıkra vs.). |
Hedefler | Güzel ve etkili konuşma için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırmak |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Güzel Konuşma için gerekli olan nefes kullanma, boğumlama, jest ve mimikleri doğru ve yerinde kullanma gibi bilgileri edinir. | 2 | Herhangi bir konuda konuşma hazırlamak için gerekli olan (konu hakkında araştırma, araştırdıklarını etkili bir dille yazma, yazdıklarını etkili bir yolla sunma gibi) hazırlık basamakları bilir ve uygular. | 3 | Konuşmanın güzel ve etkili olması için nefesini ve sesini koruma ve kullanma yollarını öğrenir. | 4 | Okuduğu ve seslendirmesi gereken herhangi bir metindeki cümlelere, o cümlenin anlamını ve duygusunu verebilecek yetkinliğe ulaşır.Etkili ve güzel konuşur. | 5 | Etkili ve güzel konuşur. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. Diksiyon sanatının önemi. Beden çalışmaları. Doğru nefes alma çalışmaları. | 2 | Ses nedir, nasıl oluşur. Solunum, selen, durak ve tonlama. Doğru nefes çalışmaları. | 3 | Kelimenin unsurları. Heceleme çalışmaları. Doğru nefes alma çalışmaları. | 4 | Söyleniş. Boğumlanma. Doğru nefes alma çalışmaları. | 5 | Ulama. Sağdeyi. Tekerleme ve cümle okuma çalışmaları. | 6 | Söz akımı. Tekerleme ve cümle okuma çalışmaları. | 7 | Canlılığın mekanizması. | 8 | Noktalama. Sesin bükümleri. Cümle okuma çalışmaları. | 9 | Ara imtihan. | 10 | Anlatımda doğallık. Jest ve mimik unsurları. Cümle okuma çalışmaları. | 11 | Anlatımda Üslup. Anlatımda Açıklık. Mimik alıştırmaları. Cümle okuma çalışmaları. | 12 | Anlatımda Kuvvet. Anlatımda imge. Mimikle anlatım. Cümle okuma çalışmaları. | 13 | Anlatımda incelik. Anlatımda duygunluk. Mimikte güzellik. Cümle okuma çalışmaları. | 14 | Anlatımda çeşitlilik. Anlatımda Hareket. Hafızanın güçlendirilmesi. | 15 | Anlatımda taklit. Seslendirme çalışmaları.
Yıl sonu imtihanı. |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 60 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | Sözlü Sınav | 10 | Final/Bütünleme Sınavı | 70 | Proje Hazırlama | 10 | Proje Sunma | 10 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 10 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 2 | 2 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 2 | 4 | Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | | | | | | | | | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | | | | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |