|
|
|
|
Türk Halk Kültürü 1 | Ders Kodu | 1902.030311.4 | Yıl | 2 | Dönem | 3 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | Türkçe | Öğretim Üyeleri | - Yrd. Doç. Dr. Filiz Kırbaşoğlu
| Kaynaklar | - 1. Boratav, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yay. İstanbul, 1984. Tan, Nail, Folklor, Halk Kültürü, İstanbul, 1988. Çobanoğlu, Özkul, Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ, Ankara, 2012. Örnek, Sedat Veyis, Türk Halkbilimi, Kültür Bak. Ankara, 2000. Aslan, Ensar, Türk Halk Edebiyatı, Maya, Ankara, 2010. Krohn, J-Krohn,K. Halk Bilimi Yöntemi, Yay. Haz. Fikret Türkmen, Ankara 1996. Kunos, İgnacz, Türk Halk Edebiyatı, Haz. Tuncer Gülensoy, Ankara, 1994.
| Ders Tanımı | Folklor kavramının ne olduğunu anlar, Avrupa'da bu konuyla ilgili yapılan çalışmaları öğrenir; Türkiye'de bu kavramla ilgili adlandırmalar ve çalışmaları inceler; derleme yöntemlerini ve alanda uygulamayı öğrenir. | Hedefler | Folklor kavramının ortaya çıkışını ve içeriğini kavramak; Avrupa ve Türkiye'de folklor üzerine yapılan çalışmaları anlamak; derleme yöntemleri üzerinde durmak. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | Folklor kavramını tanımlayabilme, | 2 | Türkiye ve Avrupa'da folklorun ortaya çıkışı ve bu konuyla ilgili çalışmaları araştırabilme. | 3 | Derleme yöntemleri ve problemlerini öğrenebilme. | 4 | Alanda derleme yöntemlerini uygulayabilme. | 5 | Halk mizahını kavrayarak fıkraları tahlil eder. |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Folklorun tanımı, tarihçesi, içeriği. | 2 | Avrupa'da folklorla ilgili çalışmalar. | 3 | Avrupa'da folklorla ilgili çalışmalar. | 4 | Günümüz Folklor kuramları. | 5 | Folklor kavramının Türkiye'ye gelişi ve onunla ilgili tercih edilen adlandırmalar, araştırmacıların konuyla ilgili görüşleri. | 6 | Türkiye'de halkbilimiyle ilgili kuruluşlar, yayın organları. | 7 | Türkiye'de halkbilimiyle ilgili yapılan ilk çalışmalar. | 8 | Ara Sınav | 9 | Derlemenin tanımı, derleme yöntemleri. | 10 | Derlemede karşılaşılan problemler, araştırmacıların konuyla ilgili görüşleri. | 11 | Sahaya çıkmadan önce yapılması gereken hazırlıklar. | 12 | Alan çalışmasından önce kaynak kişilere ulaşma yolları. | 13 | Derleme çalışması için zamanın önemi. | 14 | Sınıfta örnek anket formları hazırlama. | 15 | Derlenen malzemeyle ilgili yapılacak çalışmalar. | 16 | Yarıyıl Sınavı. |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 4 | 2 | 8 | Tartışma | 5 | 5 | 25 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 | Gözlem | 2 | 1 | 2 | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 | Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|