|
|
|
|
Türk Halk Edebiyatı 7 | Ders Kodu | 1902.020703 | Yıl | 4 | Dönem | 7 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | Türkçe | Öğretim Üyeleri | - Yrd. Doç. Dr. Filiz Kırbaşoğlu
| Kaynaklar | - 1. Reşat Genç, Türk İnanışları ile Milli Geleneklerinde Renkler ve Sarı Kırmızı Yeşil, Atatürk Kültür Merkezi Yay. Ankara, 2009. Boratav, Pertev Naili, Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği, Adam Yay. İstanbul, 1988. Alptekin, Ali Berat, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yay. Ankara. Emrah ile Selvi, Bozkurt Kitabevi. Elçin, Şükrü, Kerem ile Aslı Hikayesi, Akçağ, Ankara, 2010. Türkmen, Fikret, Tahir ile Zühre, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Ankara, 1983. Türkmen, Fikret, Aşık Garip Hikayesi, Baylan Matbaası, Ankara, 1974. Çelik, Yakup, Hançerli Hanım, Akçağ Yay. Ankara, 1999.
| Ders Tanımı | Halk hikayesinin tanımını, tür özelliklerini kavrar, inceleme yöntemlerini anlar, örnek metinler üzerinde çalışmalar yapar. | Hedefler | Halk hikayesinin tanımını, tür ve yapı özelliklerini kavramak; hikaye örneklerini görmek; hikaye inceleme yöntemleri üzerinde durmak, değerlendirme ve yorumlama yapmak. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halk hikayesi kavramını, biçim ve içerik özelliklerini kavrayabilme. | 2 | Halk hikayelerinin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olabilme, motiflerini tespit edip değerlendirebilme. | 3 | Halk hikayesi anlatma geleneği hakkında bilgi sahibi olabilme, örnek metinler üzerinde çalışabilme. | 4 | Halk hikayelerini inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Halk hikayesi; Türk halk hikayelerinin tasnifi, kaynakları. | 2 | Halk hikayeleri üzerine yapılan çalışmalar. | 3 | Türk halk hikayelerinin şekil ve üslup özellikleri, motif yapısı. | 4 | Türk halk hikayelerinin icra biçimi. | 5 | Halk hikayeleri inceleme metotları, örnek metinler ve bunların tahlili. | 6 | Tahir ile Zühre | 7 | Kerem ile Aslı | 8 | Ara Sınav | 9 | Emrah ile Selvi | 10 | Ferhat ile Şirin | 11 | Yusuf ile Züleyha | 12 | Aşık Garip | 13 | Realist hikayeler, tanımı, tarihçesi, örnek metinler. | 14 | Hançerli Hanım | 15 | Tayyarzade | 16 | Yarıyıl sınavı |
| Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 5 | 3 | 15 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 | Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|