Türk Halk Edebiyatı 5 |
Ders Kodu | 1902.020503 |
Yıl | 3 |
Dönem | 5 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Muharrem ERGİN, Dede Korkut Kitabı I, Giriş, Metin, Faksimile, TDK Yay., Ankara 1997. Orhan Şaik GÖKYAY, Dedem Korkudun Kitabı, MEB Yay., İstanbul 2000. Hasan KÖKSAL, Battal Gazi Destanı, Ankara 1984. Necati DEMİR, Mehmet D. Erdem, Saltık Gazi Destanı, Ankara 2007.M. Fahrettin KIRZIOĞLU, Dede Korkut Oğuznameleri, I. Kitap, Burhanettin Erenler Matbaası, İstanbul 1952.
|
Ders Tanımı | İslamiyet sonrası Türk destanlarının özellikleri. Battal-nâme, Saltuk-nâme. Dede Korkut hikâyelerinin teşekkülü ve özellikleri. |
Hedefler | Bu ders, İslamiyet sonrası Türk destanları ile Türk halk edebiyatının en önemli metinlerinden olan Dede Korkut Kitabını etraflıca tanıtmak; bunların Türk kültürü içerisindeki yerini benimsetmek ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olacak bir öğrencide gerekli alt yapıyı oluşturmak amacıyla verilmektedir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler İslamiyet sonrasına teşekkül eden Türk destanlarını tanır. | 2 | Bunların diğer destanlarla olan ilişkisini açıklar. | 3 | Metinleri çeşitli açılardan tahlil eder. | 4 | Dede Korkut Kitabının nüshalarını tanır. | 5 | Bu eserin genel özellikleri konusunda fikir sahibi olur. | 6 | Dede Korkut?un Türk edebiyatı içindeki yerini kavrar. | 7 | Dresden nüshasını okur. Dede Korkut Kitabındaki kültürel unsurları tespit eder. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | İslamiyet sonrası Türk destanlarının özellikleri | 2 | Battal-nâme | 3 | Saltuk-nâme | 4 | Dede Korkut hikâyelerinin teşekkülü ve özellikleri | 5 | Dede Korkut Kitabının destani hikâye olarak adlandırılma sebepleri | 6 | Dede Korkut Kitabının nüshaları ve Dede Korkut?un tarihi ve efsanevi kişiliği | 7 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler (Ara sınav) | 8 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler | 9 | Dresten nüshası-okuma | 10 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler | 11 | Dresten nüshası-okuma | 12 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler | 13 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler | 14 | Dede Korkut Hikâyelerinden örnekler | 15 | Yarıyıl Sınavı |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 7 | 1 | 7 | Problem Çözümü | 2 | 5 | 10 | Soru-Yanıt | 2 | 10 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 | Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 2 | 10 | 20 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |