Meşrutiyet Edebiyatı 2 (Meşrutiyet Nesri) |
Ders Kodu | 1902.020402 |
Yıl | 2 |
Dönem | 4 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Ydr. Doç. Dr. Adem CAN, Yrd. Doç. Dr. Hüsrev AKIN
|
Kaynaklar | - 1. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Yayınevi.Şerif Aktaş, Hikaye TahlilleriHakan Sazyek, Roman TerimleriÖmer Seyfettin, Hikâyeler Refik Halit Karay, Memleket Hikâyeleri Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Çağlayanlar Samiha Ayverdi, İbrahim Efendi Konağı Ebubekir Hazım Tepayran, Küçük Paşa Halide Edip Adıvar, Handan Müfide Ferit Tek, Aydemir Ömer Seyfettin, Efruz Bey Refik Halit Karay, İstanbul?un İç Yüzü Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Gönül Hanım Yakup Kadri, Kiralık Konak Musahipzade Celal, Köprülüler Faruk Nafiz Çamlıbel, Hançer, Yusuf Ziya Ortaç, Binnaz Halit Fahri Ozansoy, Baykuş
|
Ders Tanımı | Millî Edebiyat Döneminde roman ve öykü anlayışında meydana gelen değişiklikleri; dönem roman, öykü ve tiyatrosunun genel ve ortak özellikleri, fikir hareketlerinin dönemin nesir türlerine yansıması, dönemin temsilcisi kabul edilen sanatçıların roman ve öykülerinden örnek metinlerin çözümlemelerinin yapılması |
Hedefler | Milli Edebiyat hareketinin roman, hikaye tiyatro gibi türlerdeki temsilcilerini ve anlayışlarını öğretmek |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Millî Edebiyat hikâyesini tanır. | 2 | Millî Edebiyat romanının Servet-i Fünûn ve Cumhuriyet Devri romandan farkını gösterir. | 3 | Millî Edebiyat romanında yaygın işlenen temleri dönemle ilişkilendirir. | 4 | Millî Edebiyat romanının zayıf ve güçlü yönlerini izah eder. | 5 | Millî Edebiyat tiyatrosunu teknik özellikleriyle değerlendirir. | 6 | Milli Edebiyat Dönemindeki roman hikaye gibi türlerin önceki dönemlerden farklı yönlerini bilir. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Modern Türk hikâyesi ve Ömer Seyfettin | 2 | Hikâyenin Anadolu?ya açılması: Memleket Hikâyeleri | 3 | Millî Edebiyat hikâyeciliği ve Çağlayanlar | 4 | Osmanlı bürokrasisinin çöküşü ve İbrahim Efendi Konağı | 5 | Nesiller arası çatışma ve Konağın çöküşü | 6 | Köy Romancılığı ve Küçük Paşa | 7 | Millî Edebiyat romanında kadın psikolojisi: Handan | 8 | Ara sınav | 9 | Milliyetçi idealin romanı Aydemir | 10 | Millî Edebiyatın kozmopoliti Efruz Bey | 11 | II. Meşrutiyet öncesi ve sonrası siyasi ve sosyal değişim: İstanbul?un İç Yüzü | 12 | İdealist kadın tipi Gönül Hanım | 13 | Millî Edebiyat tiyatrosu ve Musahipzade Celal | 14 | Millî Edebiyat tiyatroları: Baykuş, Binnaz, Hançer | 15 | Millî Edebiyat matbuatı | 16 | |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 8 | 7 | 56 | Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 3 | | | | | 5 | | | 2 | 5 | 2 | | 4 | 1 | 2 | | 5 | 1 | ÖÇ2 | 3 | | | | | 5 | | | 2 | 3 | 2 | | 4 | 1 | 3 | | 5 | 1 | ÖÇ3 | 3 | | | | | 5 | | | 1 | 4 | 2 | | 4 | 2 | 3 | | 5 | 2 | ÖÇ4 | 2 | | | | | 5 | | | 1 | 4 | 3 | | 4 | 2 | 3 | | 5 | 2 | ÖÇ5 | 2 | | | | | 5 | | | 1 | 4 | 3 | | 4 | 2 | 2 | | 5 | 2 | ÖÇ6 | 4 | | | | | 5 | | | 1 | 4 | 3 | | 4 | 2 | 2 | | 5 | 1 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |