Yazılı Anlatım 2 |
Ders Kodu | 1902.020220 |
Yıl | 1 |
Dönem | 2 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Doç. Dr. Faysal Okan ATASOY, Yard. Doç. Dr. Adem CAN
|
Kaynaklar | - 1. A. Atasoy, F. O., Yazılı Anlatım - Kitabet, Sonçağ yayınları, 2017
Güzel yazı araçları, tükenmez kalem (mavi veya siyah mürekkepli), büyük boy beyaz çizgisiz defter, kesik uçlu hat (kaligrafi) kalemi.
|
Ders Tanımı | Genel kompozisyon kuralları, yazılı anlatımın ilkeleri, imlayı etkileyen ses olayları, imla kuralları, noktalama işaretleri, dil ve kültür ilişkisi, Türkçenin anlam ve anlatım zenginlikleri |
Hedefler | Güzel yazma becerisi ve estetik bakış açısı kazandırmak. Türkçeyi etkili ve güzel bir şekilde kullanabilecek nitelikler kazandırmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Yazılı anlatımın temelini oluşturan yazı, yazı araçları, alfabe ve estetik konularında bilgi sahibi olur. | 2 | Güzel yazma becerisi kazanır. | 3 | Herhangi bir yazının dış özellikleri bakımından değerlendirilmesi için ölçütleri belirler ve bunları uygular; güzel yazı ölçütlerine göre puanlama yapabilir. | 4 | Türkçenin yazılı anlatım becerisinde hem dış özellikleri hem de kültür aktarımı özelliklerini bilir, denetler ve puanlayabilir. | 5 | İmla ve noktalama kurallarına uyarak duygu ve düşüncelerini estetik yazı ölçütlerine göre yazıyla aktarabilir. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Yazının doğuşu, yazı araçları. | 2 | Alfabe nedir, alfabenin gelişmesi. Türklerin kullandığı alfabeler. | 3 | Harf estetiği ve yazıda estetik. | 4 | Niçin güzel yazmalıyız ve nasıl güzel yazmalıyız? Yazıda hatalarımız. Hataların düzeltilmesi için yapılabilecek çalışmalar. Çizgi ve harf çalışmaları. | 5 | Genel kompozisyon kuralları, yazılı anlatımın ilkeleri, imlayı etkileyen ses olayları. | 6 | İmla kuralları, noktalama işaretleri. | 7 | Kağıt düzeni. Harflerin uyumu. Kelimeler arası boşluklar. Satırların düzeni ve satırlarla paragraflar arası boşluklar. | 8 | Ara imtihan | 9 | Güzel yazı çalışmaları (Küçük harfler). İmla ve noktalama çalışmaları. | 10 | Güzel yazı çalışmaları (Küçük harfler). İmla ve noktalama çalışmaları. | 11 | Güzel yazı çalışmaları (Büyük harfler). İmla ve noktalama çalışmaları. | 12 | Güzel yazı çalışmaları (Büyük harfler ve sayılar). İmla ve noktalama çalışmaları. | 13 | Dil ve kültür ilişkisi. Güzel yazı çalışmaları. | 14 | Türkçenin anlam ve anlatım zenginlikleri | 15 | Yarı yıl sonu imtihanı | 16 | |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 60 | Uygulama/Pratik | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 10 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | | 5 | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | 5 | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 4 | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |