Türk Halk Edebiyatı 2 |
Ders Kodu | 1902.020218 |
Yıl | 1 |
Dönem | 2 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Yrd. Doç. Dr. Özkan DAŞDEMİR
|
Kaynaklar | - 1. Fuat KÖPRÜLÜ, Türk Saz Şairleri, Ankara 2004. Fuat KÖPRÜLÜ, Edebiyat Araştırmaları, Ankara 2004.
Hikmet DİZDAROĞLU, Halk Şiirinde Türler, Ankara 1969. Doğan KAYA, Anonim Halk Şiiri, Ankara 1999.
|
Ders Tanımı | Halk şiirinin nazım şekilleri, nazım türleri. Âşık edebiyatı ve özellikleri. 13-20. yüzyıl arasında âşık edebiyatı. |
Hedefler | Türk halk şiirinin ortaya çıkışı, gelişmesi ve yayılması hakkında kapsamlı bilgileri kavratmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, halk şiiri nazım şekilleri ve türlerini kavrar. | 2 | Âşık edebiyatı ve özellikleri hakkında bilgi edinir. | 3 | 13.-20.yy?lar arasındaki âşık edebiyatını öğrenir. | 4 | Bu devirlerdeki âşık edebiyatı örneklerini araştırır. | 5 | Halk şairleri hakkında bilgi edinir. | 6 | Halk şiirleri örneklerini inceler. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Halk şiirinin nazım şekilleri | 2 | Halk şiirinin nazım şekilleri | 3 | Halk şiiri nazım türleri | 4 | Halk şiiri nazım türleri | 5 | Halk şiiri nazım türleri | 6 | Âşık edebiyatı ve özellikleri | 7 | Âşık edebiyatı ve özellikleri (Ara Sınav) | 8 | Âşık edebiyatı ve özellikleri | 9 | 13. yüzyılda âşık edebiyatı | 10 | 14.-15. yüzyılda âşık edebiyatı | 11 | 16. yüzyılda âşık edebiyatı | 12 | 17. yüzyılda âşık edebiyatı | 13 | 18. yüzyılda âşık edebiyatı | 14 | 19.20.yüzyılda âşık edebiyatı | 15 | Yarıyıl Sınavı |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 7 | 1 | 7 | Uygulama/Pratik | 1 | 5 | 5 | Problem Çözümü | 1 | 5 | 5 | Tartışma | 1 | 5 | 5 | Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 | Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | Performans | 2 | 5 | 10 | Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |