Özel Öğretim Yöntemleri II |
Ders Kodu | 1205.020608 |
Yıl | 3 |
Dönem | 6 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | |
Kaynaklar | - 1. Sami Şahin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Ankara: Pegem Akademi
Eralp Altun, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Pegem Akademi
|
Ders Tanımı | Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuvar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. |
Hedefler | Alana özgü, mikro öğretim uygulamaları gerçekleştirmek,
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Alana özgü, mikro öğretim uygulamaları gerçekleştirmek, | 2 | Genel ve alana özgü öğretmen yeterliliklerini bilmek, | 3 | Yenilik, teknoloji liderliği ve değişim konularında bilgi sahibi olmak ve planlama ve uygulama becerisi geliştirmek. | 4 | Çevrimiçi problem çözme, proje yöntemi ve işbirlikli öğrenme yönetiminin özelliklerini ve nasıl uygulandığını açıklar. | 5 | Bilişim etiği ve öğretimi konusunda duyarlı davranır. | 6 | Genel ve Alana özgü mesleki gelişimin öneminin farında, bu konuda yapılabilecekler bilgi sahibi ve isteklidir. | 7 | Seçilen bir yönteme uygun olarak çevrimiçi ve İnternete dayalı ortamlarda uygulanmak üzere bir öğrenme-öğretme ortamı planlar, uygular ve değerlendirir. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Bilişim etiği ve öğretimi | 2 | Bilişim teknolojileri öğretmenliği mesleki gelişim | 3 | Bilişim teknolojileri öğretmen yeterlilikleri | 4 | Mikro öğretim | 5 | Mikro öğretim uygulamaları | 6 | Mikro öğretim uygulamaları | 7 | Mikro öğretim uygulamaları | 8 | Mikro öğretim uygulamaları | 9 | Mikro öğretim uygulamaları | 10 | Mikro öğretim uygulamaları | 11 | Mikro öğretim uygulamaları | 12 | Mikro öğretim uygulamaları | 13 | Mikro öğretim uygulamaları | 14 | Mikro öğretim uygulamaları |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 10 | 4 | 40 | Rapor | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 1 | 1 | | | | | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | | | | 1 | | | | 1 | | ÖÇ3 | 1 | | | | | | | 5 | | | ÖÇ4 | 1 | | 2 | | | | | | | 2 | ÖÇ5 | | | | | | | | 2 | 5 | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | | | | 5 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |