Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Sağlık İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi

Ders Kodu1405.030806.5
Yıl3
Dönem6
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
Kaynaklar
  • 1. Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Doç.Dr.Sıdıka Kaya, Pelikan Yayınları, 2005.
Ders TanımıSağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi, Kalitenin Özellikleri
HedeflerSağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1 Kaliteyi tanımlar.
2Kalitenin tarihsel gelişimini yorumlar.
3Kalite yönetiminde kullanılan kavramları yorumlar.
4 Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarını karşılaştırır.
5 Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarının yerleştirilmesi için gerekli eğitim faaliyetlerini özetler.
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Ders Tanıtımı
2Kalite Nedir? Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Kalitenin Boyutları ve Yararları
3Toplam Kalite Yönetimi Nedir? Toplam Kalite Yönetiminin Amacı, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ile Klasik Yönetim Anlayışının karşılaştırılması
4Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri
5Toplam Kalite Yönetiminin Oluşmasında Gerekli Olan Diğer Prensipler
6Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Temel Araçlar ve Teknikler
7Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Yeni Yedi Araç-ISO, Kalite Güvence Sistemleri
8Ara Sınav
9Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi- Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu)
10Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Kavramı, Diğer Kalite İyileştirme,Yaklaşımları ile Karşılaştırılması, Sürekli Kalite İyileştirmenin Sağlık Hizmetine Katkısı, Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu)
11Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirmenin Özellikleri (Müşteri Odaklılık )-Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri)
12Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Ölçüm ve İstatistiksel Yaklaşım)
13Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Tam Katılım ve Liderlik)
14Kalite İyileştirme Proje Modelleri (İyileştirme Modeli, FOCUS-PDCA Modeli, Juran Enstitüsünün Kalite İyileştirme Modeli), Modellerin Gereği ve Önemi
15FİNAL
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Takım/Grup Çalışması14342
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1454
ÖÇ2355
ÖÇ3445
ÖÇ4554
ÖÇ5445

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek