Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Duygusal Zeka ve Liderlik

Ders Kodu1405.030513.2
Yıl3
Dönem5
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
Kaynaklar
  • 1. Aslan,Sebnem,Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları,Eğitim Yayınevi,2013.
Ders Tanımı Liderlik kavramı
HedeflerBu dersin sonunda öğrenci liderlik kavramı, liderlikle ilgili yaklaşımları, liderlik kuramlarına tarihsel süreci, yönetimde liderlik boyutu ile ilgili konularda bilgi donanımını arttırabilecek ve tartışmalara katkıda bulunacaktır
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Zeka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Hakkındaki Bilgileri İfade Etme
2Duyguları Anlama ve Yönetmenin Önemini Anlatma
3Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirmeyi Sorgulama
4Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereğini Tartışma
5Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar Söyleme
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1 Liderlik kavramı
2Liderlik ve yöneticilik arasındaki fark
3Liderlik ve sağlık yönetimi
4Zekâ Kavramı, Zekâ Kavramının Tarihi Gelişimi
5Çoklu Zekâ, Duygusal Zekâ
6Duyguları Anlama, Duyguları Yönetme
7Duyguları Harekete Geçirme (Motivasyon)
8Ara sınav
9Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereği
10Yetişkinlerin Sosyal ve Duygusal Yeterlikleri
11Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme
12Liderlik ve Duygusal Zekâ
13Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar.
14Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar.
15FİNAL
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1444
ÖÇ2454
ÖÇ3555
ÖÇ4445
ÖÇ5554

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek