Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

TEMEL SANAT EĞİTİMİ

Ders Kodu4314.020109
Yıl1
Dönem1
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Öğretim Görevlisi Mesut Çağrı YILMAZ
Kaynaklar
  • 1. Öztuna, H. Yakup, ?Görsel İletişimde Temel Tasarım?, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007 Holtzschue, Linda, ?Rengi Anlamak?, Çev:Fuat Akdenizli, Duvar yayınları, İzmir, 2009 Delamare, François ? Guineau, Bernard, ?Les matériaux de la coueur? ?Renkler ve Malzemeleri?, Yapı Kredi Yayınları, Çev: Orçun Türkay, 2008 Gence, Canan Deliduman ? Orhon, Berna İstifoğlu, ?Temel Sanat Eğitimi?, Gerhun Yayıncılık, 2006 Albers, Josef. The Interaction of Color. 10th ed. London: Yale University Press, 1979. Berger, Arthur Asa. Seeing Is Believing: An Introduction to Visual Communication. 2nd ed. Mountain View, Calif.: Mayfield Publishing Co., 1998. Birren, Faber. Principles of Color. Rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1987. Collier, Graham. Form, Space and Vision: An Introduction to Drawing and Design.4th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1985. Hale, Nathan Cabot. Abstraction in Art and Nature: A Program of Study for Artists,Teachers, and Students. New York: Dover, 1993. Itten, Johannes. The Art of Color. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1993. Itten, Johannes. Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. 3rd rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1990. Itten, Johannes. Elements of Color. 3rd ed. New York: Van
Ders TanımıBütünlük başlığı altında atölye çalışmaları Vurgu ve Odak Noktası başlığı altında atölye çalışmaları Ölçü / Oran başlığı altında atölye çalışmaları Denge başlığı altında atölye çalışmaları Ritim başlığı altında atölye çalışmaları Çizgi Başlığı altında atölye çalışmaları
HedeflerBu ders öğrencilerin, sanatın temel kavramlarını; deneyerek, araştırarak ve uygulayarak sanatsal dilin temel öğelerini kavramayı, algılamayı ve uygulamayı; sanat eserlerini çözümlemeyi ve eleştirmeyi; yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi öğrenmelerine yardımcı olması amacıyla planlanmıştır.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Sanat ve tasarıma ilişkin tanıtıcı bir bilgi terminolojisi geliştirmek.
2Tarihsel ve çağdaş yönde, sanatta işe yarar bir nitelik ve anlam geliştirmek.
3Sadece çizimlerle değil resimler ve benzerleri dâhil olmak üzere kişisel sanatsal bir repertuar oluşturmak için teknik becerileri geliştirmek.
4Kendi çalışmalarında veya tam tersi tasarımın görsel ve teknik/kavramsal bütünlüğü için stratejiler geliştirmek.
5Alternatif uyarlamalar için kavramsal fikirler keşfetme ? ilham almak ve farklı stratejiler geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer sanat dışı alanlardan esinlenmek.
6Yeniliklere açık özgün tasarımlar ortaya koymaya yardımcı olur.
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Sanatın Doğası, sanatın anlamı, sanatta anlatım, Açıklama, Yanılsama ve Gerçeklik, Sanatsal Deneyimin Doğası Bir Sanat Nesnesinin Bileşenleri: Konu, Biçim, İçerik ya da Anlam Tasarım Süreci: Düşünme, Bakma ve Yapma
2BütünlükGirişGestaltBütünlük Oluşturmanın Yolları; Yakınlık, Tekrarlama, Devam, SüreklilikBütünlük ile Çeşitlilik: Bütünlüğe Vurgu, Çeşitliliğe Vurgu
3Bütünlük başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
4Vurgu / Odak Noktası GirişVurgu Oluşturmanın Yolları: Kontrast ile Vurgu, Soyutlama ile Vurgu, Sıralama ile VurguVurgunun DerecesiOdak Noktasının Yokluğu
5Vurgu / odak noktası başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
6Ölçü / OranGirişSanatın ÖlçüsüSanatta ÖlçüÖlçü KarmaşıklığıOran; Altın Oran
7Vurgu / odak noktası başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
8DengeGirişSimetrik DengeAsimetrik DengeDeğer ve Renk ile DengeBiçim ve Doku ile DengePozisyon ve Bakış Yönü ile DengeRadyal DengeKristalografik DengeTekrarlanan Örüntü
9Denge başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri
10RitimGirişRitim ve HareketRitmi ÇeşitlendirmeKademeli RitimRitmik Duyum
11Ritim başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
12ÇizgiGirişÇizgi ve BoşlukÇizgi ÇeşitleriÇizginin YönüKontur ve HareketÇizgi KalitesiBir Değer olarak ÇizgiResimde ÇizgiRengin olduğu ve olmadığı durumlar. Perspektif.
13Çizgi başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
14Çizgi başlığı altındaki atölye çalışmalarının değerlendirilmesi ve eleştiri.
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15555
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1141313114111
ÖÇ2131111113111
ÖÇ3151441113111
ÖÇ4431441111111
ÖÇ5441211111211
ÖÇ6141211112422

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek