Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

DEMİRYOLLARININ TARİHİ GELİŞİMİ

Ders Kodu5504.030311.2
Yıl2
Dönem3
Öğretim TürüUzaktan Eğitim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Öğr. Gör.. Muharrem USLU
Kaynaklar
  • 1. Hicaz Demiryolu, Prof. Murat ÖZYÜKSEL, Tarih Vakfı Yurt Yay. 2000
  • Sultan İkinci Abdülhamid Han?ın Hicaz Demiryolu Projesi, Ömer Faruk YILMAZ, Çamlıca Basın Yayın,2011
  • Demiryolu Ansiklopedisi ve Demiryolu Sözlüğü, Ümit UZMAY ve Kudret DEMİROĞLU, 2013
Ders TanımıUlaşım tarihini tanımlar. Raylı sistemler alanında ülkemizde ve dünyada uygulanan gelişmeleri karşılaştırır. Tarihsel bilgilerini yeni oluşturulacak demiryollarına aktarabilir.
HedeflerGeçmişten günümüze demiryolları tarihini öğrenmek.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Geçmişten günümüze demiryol tarihini öğrenecektir.
2Avrupa Birliği kriterlerine uygun gelişmeleri öğrenecektir.
3Raylı Sistemler bölümünde okutulan meslek derslerinin tarihsel gelişimini ifade edebilecektir.
4Tarihsel bilgilerini yeni oluşturulacak demiryollarına aktarabilir.
5Ülkemizdeki demiryolu gelişimini değerlendirebilir
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Osmanlı döneminde demiryolu
2Osmanlı demiryolu yapım süreci
3İstasyonlar
4Lokomotifler
5Yolcu ve yük vagonları
6Cumhuriyet Dönemi demiryolları
7Gelişim süreci
81950 sonrası demiryolları
9Genel durum
10Genel durum
11Ulaşım politikaları
12Ulaşım politikaları
13Avrupa topluluğunun Demiryolu politikası , Avrupa topluluğuna Türk demiryollarının Yaklaşım.
14Avrupa topluluğunun Demiryolu politikası , Avrupa topluluğuna Türk demiryollarının Yaklaşım.
15Ara sınav
16Final Sınavı
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final/Bütünleme Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14114
Proje Sunma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ11221122121212121111221
ÖÇ21111111111111111111321
ÖÇ31111111111111111111221
ÖÇ41212111111113212211221
ÖÇ51212111111113211211221

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek