Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Bilişim Teknolojileri

Ders Kodu1200.010103
Yıl1
Dönem1
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Öğr .Gör .Ayhan KOÇ
Kaynaklar
  • 1. Şentürk, Aysan (ed.2011) Temel Bilgi Tenolojileri ve Bilgisayar Kullanımı, Ekin Yayınevi, Bursa. Güneş, Ali (ed.).(2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bilgisayar Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2008, Ankara. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EğiTek, Yay.No-9.
Ders TanımıDersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri Bilgisayar sistem ve çevre birimleri (dış ve iç donanım birimleri) İşletim sistemlerinin genel özellikleri (Windows?un diğer işletim sistemlerinden farklı yönleri) Windows masaüstü öğeleri, görüntü ve sistem ayarları Dosya ve klasör oluşturma, silme, kopyalama ve taşıma. Windows işletim sisteminde program yükleme veya yüklü olan programı kaldırma. Kelime işlemci programlarının genel özellikleri. Kelime işlemci programda yazı tipi özellikleri. Kelime işlemci programında resim, otomatik şekil, grafik işlemleri. Kelime işlemci programında sayfa numarası, simge ve üstbilgi-altbilgi ekleme, sayfa yapısı ayarlarını düzenleme. Kelime işlemci programında yazım ve dilbilgisi denetimi. Kelime işlemci programında tablo işlemleri. Kelime işlemci programında içindekiler tablosu ve dizin oluşturma. Kelime işlemci uygulamaları. Kelime işlemci uygulamaları. Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler
HedeflerBu dersin amacı; öğrencilerin bilgisayar sistem ve çevre birimleri ile işletim sistemlerinin genel özelliklerini tanımalarını; Windows işletim sisteminde program ekleyip kaldırabilmelerini, masaüstü öğeleri, görüntü ve sistem ayarlarını değiştirebilmelerini ve kelime işlemci programını kullanabilmelerini sağlamaktır.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Bilgisayar sistem ve çevre birimlerinin işlevlerini açıklayabilme.
2İşletim sistemlerinin genel özelliklerini hatırlayabilme.
3Windows masaüstü öğelerini kullanabilme,görüntü ve sistem ayarlarını değiştirebilme
4Windows?da dosya ve klasör oluşturma, silme, kopyalama ve taşıyabilme.
5Windows işletim sisteminde program yükleyebilme veya yüklü olan programı kaldırabilme.
6Kelime işlemci programlarını kullanabilme
7Elektronik tablolama programlarını kullanabilme
8Sunu programlarını kullanarak sunumlar hazırlayabilme
9Masaüstü yayıncılık yazılımlarını tanıyarak basit düzeyde davetiye afiş programlarını kullanabilme
10Veri tabanı bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
11Web tasarımı (Blog sayfaları oluştura bilme) ve Eğitimde İnternet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
12Bilişim etiği hakkında bilgi ve duyarlılık kazanma
13Bilgi işlemsel düşünme ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Temel Kavramlar (Bilgi, İletişim, Teknoloji, Bilişim Teknolojileri) Donanım ve Yazılım Kavramları
3İşletim sistemlerinin temelleri / Güncel işletim sistemleri / Dosya yönetimi / Temel İşlem ve Ayarlar
4Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar) Antivürüs, Winrar, Adobe Reader / Klavye
5Kelime İşlemci (MS Word) / Dosya Yönetimi / Metin İşlemleri
6Kelime İşlemci (MS Word) / Paragraf Ayarları / Tablolar / Resim veya diyagramlarla çalışma
7Elektronik Tablolama (Excel) / Hücrelerle çalışma / Çalışma sayfasını biçimlendirme / Sayfa ayarları ve yazdırma
8Elektronik Tablolama (Excel) / Formül ve fonksiyonlar / Grafiklerle Çalışma
9PowerPoint ? Sunum oluşturma, Metin İşlemleri, Görsel ve Ses Öğeleri ile çalışma,
10PowerPoint ? Slayt Sayfalarını düzenlemek, Gösteri ayarları
11Masaüstü Yayıncılık (Publisher, Movie Maker), Veri Tabanı Yönetim Sistemleri,
12Web Tasarımı (Blogger, WordPress, Wix?)
13Eğitimde internet kullanımı / İletişim ve işbirliği teknolojileri / Güvenli internet kullanımı
14 Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler
15Bilişim etiği ve telif hakları / Bilgisayar ve internetin çocuklar ve gençler üzerindeki etkileri.
16Bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav30
Derse Katılım5
Ev Ödevi5
Final/Bütünleme Sınavı60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma40
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Bütünleme Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik10220
Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ15
ÖÇ25
ÖÇ35
ÖÇ45
ÖÇ55
ÖÇ65
ÖÇ75
ÖÇ85
ÖÇ95
ÖÇ105
ÖÇ1111115
ÖÇ1215
ÖÇ135

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek