Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Öğrenme Güçlükleri

Ders Kodu1210.020705
Yıl4
Dönem7
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
Kaynaklar
  • 1. Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. Ankara: Nobel Yayıncılık Yıldırım-Doğru, S. Sunay. (2014). Öğrenme güçlükleri. Ankara: Eğiten Kitap. Moore-Mallinos, J. (2008). Bende disleksi var. Ankara: Tübitak Yayınları. Kulaksızoğlu, A. (Ed.) (2016). Farklı gelişen çocuklar. Ankara: Nobel Yayıncılık. Reid, G. ve Green, S. (2017). Disleksi ile başa çıkmak için 100+ pratik öneri. İstanbul: Arkadaş Yayınevi Eriş, B. (2018). Gölgedeki yıdızlar: Disleksinin gizli yetenekleri. İstanbul: Alfa Yayınları
Ders TanımıÖğrenme ve öğrenmenin gelişmi, öğrenme güçlüğünün tanımı ve tarihçesi, öğrenme güçlüğünün nedenleri ve kuramsal yaklaşımlar, öğrenme güçlüğü olan bireylerin biliş, dil ve akademik özellikleri, öğrenme güçlüğü olan bireylerin kişilik ve sosyal özellikleri, öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi, öğrenme güçlüğü olan bireylerin ve ailelerinin yaşadıkları zorluklar, öğrenme güçlüklerinin türleri, öğrenme güçlüklerinde müdahale stratejileri, öğrenme güçlüklerinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri
HedeflerBu dersin temel amacı; öğrenme güçlüğü, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların temel özellikleri, öğrenme güçlüğünü ayırt etme ve öğrenme güçlüğüne müdahale seçenekleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
2Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar.
3Gelişim dönemlerine göre öğrenme güçlüğü gösteren bireylerin özelliklerini tanımlar.
4Öğrenme güçlüğünde kullanılan tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini bilir.
5Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar için geliştirilmiş öğretim programlarını tanımlar.
6Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların gelişimlerine destek olmak için rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri kapsamına giren müdahale programları tasarlar.
7Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların ailelerine ve öğretmenlerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri kapsamına giren müdahale programları tasarlar.
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Tanışma, dersin yapılandırılması ve beklentilerin öğrenilmesi
2Öğrenme ve öğrenmenin gelişimi
3Öğrenme güçlüğünün tanımı ve tarihçesi
4Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve kuramsal yaklaşımlar
5Öğrenme güçlüğü olan bireylerin biliş, dil ve akademik özellikleri
6Öğrenme güçlüğü olan bireylerin kişilik ve sosyal özellikleri
7Öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi
8Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ve ailelerinin yaşadıkları zorluklar
9Ara sınav
10Okuma güçlüğü
11Yazma güçlüğü
12Matematik öğrenme güçlüğü
13Öğrenme güçlüklerinde müdahale stratejileri
14Öğrenme güçlüklerinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri
15Öğrenme güçlüğü olan çocukların akademik ve sosyal becerilerinin desteklenmesi
16Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
Ara Sınav100
Final/Bütünleme Sınavı70
Proje Hazırlama30
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma515
Takım/Grup Çalışması515
Örnek Vaka İncelemesi515
Rapor Hazırlama326
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma14114
Ev Ödevi428
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ122444
ÖÇ223444
ÖÇ3125534
ÖÇ422332435
ÖÇ52345344533
ÖÇ6255535453443222
ÖÇ7255535453443212

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek