Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Pazarlama

Ders Kodu8604A.209
Yıl2
Dönem3
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Öğr. Gör. İlteriş Saltuk KEFÇİ
Kaynaklar
  • 1. Pazarlama İlkeleri - Prof. Dr. H. Ferhat Ecer, Dr. Murat CanıtezKotler ve Pazarlam - Philip KotlerPazarlama - İlhan Cemalcılar
Ders Tanımıİşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmekİşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemekKontrol edilemeyen değişkenleri belirlemekKontrol edilebilen değişkenleri belirlemekPazar bölümlerini değerlendirmekUygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamakÜrünün farklılaştırılmasına yardımcı olmakÜrünün konumlandırılmasına yardımcı olmakÜrünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler almaFiyatın belirlenmesine yardımcı olmakFiyatın uyarlanmasını sağlamakFiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmakPazarlama kanallarını belirlemekPazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamakKanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
HedeflerÖğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak ve pazarlama çevresini analiz etmek
2Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak. Hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşturulmasına yardımcı olmak
3Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
4Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
5Küresel pazarlama ve uluslararasılaşma hakkında bilgi sahibi olma
6Pazarlama fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanımlayabilmek. Pazarlama alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
7Pazarlama planının içeriğini açıklayabilmek ve bir pazarlama planı uygulaması yapabilmek
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmekİşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemekKontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
2Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemekKontrol edilebilen değişkenleri belirlemek
3Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemekPazar bölümlerini değerlendirmek
4Pazar bölümlerini değerlendirmekUygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
5Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamakÜrünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak
6Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmakÜrünün konumlandırılmasına yardımcı olmak
7Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmakÜrünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma
8Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler almaFiyatın belirlenmesine yardımcı olmak
9Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmakFiyatın uyarlanmasını sağlamak
10Fiyatın uyarlanmasını sağlamakFiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
11Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
12Pazarlama kanallarını belirlemek
13Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
14Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final/Bütünleme Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33
ÖÇ155435455544555544
ÖÇ255445455544544555
ÖÇ354555355554333345
ÖÇ455555455555545444
ÖÇ554444544555544554
ÖÇ654555545444445444
ÖÇ754454544445555555

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek