|
|
|
|
Türk Dili I | Ders Kodu | 8604A.101 | Yıl | 1 | Dönem | 1 | Öğretim Türü | Birinci Öğretim | Ders Dili | Türkçe | Öğretim Üyeleri | | Kaynaklar | - 1. Ders Kitapları:1. Ergin, Muharrem. Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yay., 2006.2. Korkmaz, Zeynep
- vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. Ankara: EkinYay., 2005
- Karataş, Turan. Türk Dili. Ank.: Öncü Yay. 2008.Yardımcı Kitaplar:1. Aksan, Doğan. Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim: I, II, III. Ankara:TDK Yay. 2009.2. Aksan, Doğan. Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugüne, Yarını. Ankara: BilgiYay., 2005.3. Aksoy, Ömer Asım. Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü : I-II. Ankara: TDKYay. 2010.4. Yazım Kılavuzu. Ankara: TDK Yay., 2009.5. Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yay., 2009.
| Ders Tanımı | Dilin tanımı. Dil ve iletişim, dil-düşünce-millet-edebiyat-kültür ilişkisi. Dilintürleri. Yeryüzündeki diller. Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk yazıdilinin tarihî gelişimi. Türkçenin bugünkü durumu ve yayılma alanları.Türkçenin ses, hece, kelime, cümle ve anlam bilgisi. | Hedefler | Bu dersin genel amacı; bireylere dinlediklerini ve okuduklarını incelik vederinlikleriyle kavratmak; Türk dilinin zengin, köklü ve üretken bir dilolduğunu göstermek; dil sevgisi ve bilinci uyandırmak; okuma zevki vealışkanlığı kazandırmak; Türk toplumunun temel değerlerini benimsetmek;kısaca bireylerin düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmektir. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1-Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezip örneklerle açıklayabilmek | 2 | 2-Dilin işlevini, boyutlarını, dil-düşünce-kültür-toplum ilişkisini ifade edebilmek | 3 | 3-Konuşma dili ve yazı dili kavramları arasındaki farkı ayırt etmek; | 4 | 4-Duygularını, düşüncelerini, tasarladıklarını, izlenimlerini, gözlemlerini söz ve yazıyla doğru ve etkili bir şekilde anlatabilmek; | 5 | 5-Türkçe sesbilgisi kurallarını anlatabilmek; |
| Haftalık Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacakkaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | 2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? | 3 | Dil doğuş teorileri ve dil türleri. | 4 | Dil kültür ilişkisi. | 5 | Yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleriarasındaki yeri. | 6 | Türk Dilinin tarihi devreleri. | 7 | Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçeninses özellikleri./ Ara Sınav | 8 | Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı,Türkçede vurgu. | 9 | Türkçede yapım ve çekim ekleri. | 10 | Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir). | 11 | Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat,ünlem). | 12 | Cümle ögeleri ve çeşitleri. | 13 | Cümle ögeleri ve çeşitleri. | 14 | Final Sınavı |
| Değerlendirme | |
Ara Sınav | 0 | Derse Katılım | 0 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 0 | Final/Bütünleme Sınavı | 0 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 0 |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 28 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|