Erzincan Üniversitesi Ders Bilgi Paketi Ders Bilgi Paketi
 
 
 
Ön lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora

Yeni Türk Edebiyatı Araştırmalarında Usul

Ders KoduTDE569
Yıl1
Dönem1
Öğretim TürüBirinci Öğretim
Ders DiliTürkçe
Öğretim Üyeleri
  • Prof. Dr. Selçuk ÇIKLA
Kaynaklar
  • 1. 1. Selçuk ÇIKLA, ?Yeni Türk Edebiyatı Araştırmalarında Usul?, Turkish Studies, Volume: 4, Issue: 1-1, 189-244. 2. Aydın Türkbal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri, Aktif Yayınevi, Ankara 2003.
Ders TanımıBilimsel araştırmalarda etik ilkeler Bilimsel araştırmalarda temel ilmi metodlar Yeni Türk Edebiyatı bilim dalındaki araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma ilkeleri Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma aşamalarında karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları Dipnot, kaynakça yazımında ve dizin hazırlarken uyulması gereken ilkeler Öğrencilerin Yeni Türk Edebiyatı?nda bilim dalında yazdığı bilimsel makalelerinin değerlendirilmesi Dönem içinde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi
Hedefler1. Bilimsel araştırma ve yazmada etik ilkeleri, temel ilmi metodları kavratmak. 2. Yeni Türk Edebiyatı bilim dalında makale, kitap ve tez yazımında temel ilmi metotların yanı sıra dipnot ve kaynakça hazırlama yöntemlerini kavratmak. 3. Bilimsel yazmada Türkçeyi doğru kullanma bilinci kazandırmak.
Ders İçin Önerilen Diğer HususlarYok
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma ve yazmanın etik ilkelerini ve metodlarını belirtir.
2Yeni Türk Edebiyatı bilim dalındaki araştırmalarda karşılaşılan sorunları tespit eder.
3Yeni Türk Edebiyatı bilim dalındaki araştırmalarda karşılaşılan sorunlara çözüm üretir.
4Yeni Türk Edebiyatı bilim dalındaki araştırmalarda dipnot ve kaynakça yazımını doğru yapar.
Haftalık Ders İçeriği
HaftaDers İçeriği
1Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler
2Bilimsel araştırmalarda temel ilmi metodlar
3Yeni Türk Edebiyatı bilim dalındaki araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları
4Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma ilkeleri
5Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma ilkeleri
6Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma aşamalarında karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları
7Yeni Türk Edebiyatı?nda bilimsel metin yazma aşamalarında karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları
8Ara sınav
9Dipnot, kaynakça yazımında ve dizin hazırlarken uyulması gereken ilkeler
10Öğrencilerin Yeni Türk Edebiyatı?nda bilim dalında yazdığı bilimsel makalelerinin değerlendirilmesi
11Öğrencilerin Yeni Türk Edebiyatı?nda bilim dalında yazdığı bilimsel makalelerinin değerlendirilmesi
12Öğrencilerin Yeni Türk Edebiyatı?nda bilim dalında yazdığı bilimsel makalelerinin değerlendirilmesi
13Öğrencilerin Yeni Türk Edebiyatı?nda bilim dalında yazdığı bilimsel makalelerinin değerlendirilmesi
14Dönem içinde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi
15
16
Değerlendirme
DeğerlendirmeYüzde
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Ara Sınav100
Final Sınavı100
İş Yükü Hesaplaması
AçıklamaSayıSüreSaat
Ara Sınav12020
Final Sınavı15050
Makale Yazma1100100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14444
ÖÇ24444
ÖÇ34444
ÖÇ44444

* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek