Irk Ayrımcılığı |
Ders Kodu | KHK528 |
Yıl | 1 |
Dönem | 2 |
Öğretim Türü | Birinci Öğretim |
Ders Dili | Türkçe |
Öğretim Üyeleri | - Assoc. Prof. Dr. M. Emin RUHİ
|
Kaynaklar | - 1. RUHİ, Emin. İnsan Hakları Hukuku Bağlamında Irk Ayrımcılığı Politikaları ABD ve Güney Afrika Cumhuriyeti Örnekleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2013.ŞENEL, Alâeddin. Irk ve Irkçılık Düşüncesi, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 1984.
|
Ders Tanımı | IRK VE IRKÇILIK KURAMLARIİNSAN HAKLARI HUKUKUNDA IRK AYRIMCILIĞI YASAĞINAZİ ALMANYASI VE IRKÇILIKABD?DE IRK AYRIMCILIĞI POLİTİKASI (YASAL DÜZENLEMELER, YÜKSEK YARGI KARARLARI)SİYAH İNSANIN EŞİTLİK MÜCADELESİ VE MARTİN LUTHER KİNGHAK VE EŞİTLİK MÜCADELESİ YÖNTEMLERİ: SİVİL İTAATSİZLİK YÖNTEMİGÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİNDE APARTHEİD POLİTİKASI (YASAL DÜZENLEMELER)SİYAH İNSANIN EŞİTLİK MÜCADELESİ VE AFRİKA ULUSAL ÖRGÜTÜDESMOND TUTU VE SİVİL İTAATSİZLİK MÜCADELESİHAKİKAT VE UZLAŞMA KOMİSYONU |
Hedefler | Dersin ana amacı insan hakları hukuku bağlamında ırk ayrımcılığı yasağı konusunda bilgi sahibi olunmasını ve bu konuda duyarlılık ve çabaların artmasını sağlamaktır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |
Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler insan haklarının önemi ve değeri konusunda bilinçleneceklerdir. | 2 | Dünyadaki ayrımcılık politikalarına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. |
|
Haftalık Ders İçeriği | |
1 | IRK VE IRKÇILIK KURAMLARI | 2 | İNSAN HAKLARI HUKUKUNDA IRK AYRIMCILIĞI YASAĞI | 3 | NAZİ ALMANYASI VE IRKÇILIK | 4 | ABD?DE IRK AYRIMCILIĞI POLİTİKASI (YASAL DÜZENLEMELER, YÜKSEK YARGI KARARLARI) | 5 | SİYAH İNSANIN EŞİTLİK MÜCADELESİ VE MARTİN LUTHER KİNG | 6 | HAK VE EŞİTLİK MÜCADELESİ YÖNTEMLERİ: SİVİL İTAATSİZLİK YÖNTEMİ | 7 | GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİNDE APARTHEİD POLİTİKASI (YASAL DÜZENLEMELER) | 8 | ARA SINAV | 9 | SİYAH İNSANIN EŞİTLİK MÜCADELESİ VE AFRİKA ULUSAL ÖRGÜTÜ | 10 | DESMOND TUTU VE SİVİL İTAATSİZLİK MÜCADELESİ | 11 | HAKİKAT VE UZLAŞMA KOMİSYONU | 12 | APARTHEİD SUÇUNUN ÖNLENMESİ VE CEZALANDIRILMASI ULUSLAR ARASI SÖZLEŞME I | 13 | APARTHEİD SUÇUNUN ÖNLENMESİ VE CEZALANDIRILMASI ULUSLAR ARASI SÖZLEŞME II | 14 | HER TÜRLÜ IRK AYRIMCILIĞININ TASFİYE EDİLMESİNE DAİR ULUSLARARASI SÖZLEŞME I | 15 | HER TÜRLÜ IRK AYRIMCILIĞININ TASFİYE EDİLMESİNE DAİR ULUSLARARASI SÖZLEŞME II | 16 | FİNAL |
|
Değerlendirme | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | Ara Sınav | 100 | Final/Bütünleme Sınavı | 100 |
|
İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 10 | 3 | 30 | Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 | Makale Yazma | 14 | 3 | 42 | Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 | Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 | Ev Ödevi | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |